jueves, 17 de julio de 2014

Jimmy Giuffre, Paul Bley, Steve Swallow - Conversations with a Goose (1996)


Jimmy Giuffre, Paul Bley, and Steve Swallow had reunited four years prior to this recording session before a live and very enthusiastic audience... Read More



Clarinet, Soprano Saxophone – Jimmy Giuffre
Composed By – Jimmy Giuffre (tracks: 1, 3 to 5, 7 to 13), Paul Bley (tracks: 1 to 5, 7, 9, 11 to 13), Steve Swallow (tracks: 1, 3 to 7, 9, 11 to 13)
Cover [Cover Art] – Maria Bonandrini
Electric Bass – Steve Swallow
Engineer – Paolo Falascone
Liner Notes – Bob Blumenthal
Mastered By – Gennaro Carone
Photography By [Cover] – Elena Carminati
Piano – Paul Bley
Producer – Giovanni Bonandrini

Recorded on May 27, 1993 and mixed on August 31, 1993 at Mu Rec Studio, Milano 
Mastered at PhonoComp, Tribano - Milano

01. Conversations With A Goose 5:10
02. The Flock Is In 1:58
03. Echo Through The Canyon 0:46
04. Three Ducks 1:06
05. Watchin' The River 5:18
06. Campfire 2:46
07. Cobra 10:11
08. Among The High Rocks 1:44
09. White Peaks 5:26
10. Calls In The Night 6:10
11. Lonely Days 5:40
12. Jungle Critters 8:31
13. Restless 3:54

"Hearing is Everything" Peter Watkins


Domi

Stanton Moore - Conversations (2014)


Stanton Moore calls Conversations, his first straight-ahead jazz trio album, both “a return to my roots and a reinvention." The collection signifies “a return” to Moore's roots as he finally gets the opportunity to record with pianist David Torkanowsky and bassist James Singleton whom he came up playing alongside on the New Orleans club circuit. It's “a reinvention” because after years of delivering huge grooves and unrelenting funk at some of the world’s most revered rock clubs and festivals, Moore is stepping back to focus on the subtlety of swing and improvisation, while presenting the music at intimate venues like that of his jazz trio's home-base, Snug Harbor. As for the album's title, one listen and it's clear: there's a vigorous musical dialogue happening among the three musicians as they share stories, explore ideas and trade thought on tracks like "Lauren Z," "Big Greaze" and the Herbie Hancock classic "Driftin." The Big Easy is always close at hand with the majority of the album's repertoire being drawn from New Orleans composers, including James Black ("Magnolia Triangle" and "In The Keyhole"), Steve Masakowski ("The Chase") and Paul Barbarin (“Paul Barbarin's Second Line”). With Conversations, Stanton Moore shines a light on a side of his musical personality that will be new to fans, but every bit as compelling as the substantial body of work he's established over the course of his 20-year career.


David Torkanowsky: piano
James Singleton: bass
Stanton Moore: drums


1. Lauren Z
02. Carnival
03. Driftin’
04. Magnolia Triangle
05. Waltz For All Souls
06. Tchefunkta
07. The Chase
08. Big Greaze
09. In The Keyhole
10. Paul Barbarin’s Second Line
11. Prayer

"Hearing is Everything" Peter Watkins


Domi

Bastian Stein - Diegesis (2013)


Ob Bastian Stein nun dem österreichischen Jazz oder der deutschen Szene zuzurechnen ist, wird wohl noch längere Zeit eine beliebte Streitfrage bleiben, denn einen derart herausragenden (Jung-)Musiker möchte jeder für sich reklamieren. Geboren in Heidelberg, lebte er seit seinem 5. Lebensjahr in Wien, wo er auch studierte, weitere Studien in Amsterdam (bei Ack van Rooyen ) sowie durch ein Hans Koller Stipendium in New York. Stein war bereits mehrmals im That´s Jazz zu Gast, u.a. mit Joris Dudli sowie Hubert Bründelmayers HornHub. Bastian Stein war (ist) eigentlich schon eine fixe Größe in der etablierten österreichischen Jazzszene, lebt aber seit kurzem wieder in Köln.

Keinerlei Scheu zeigend, wandelt er in seinen verschiedenen Projekten mit Liebe an den Schnittstellen zwischen den verschiedenen Spielformen des modernen Jazz. Geschätzt für sein vielschichtiges und zugleich sehr warm erklingendes Spiel, versucht Bastian Stein vor allem Brücken zu schlagen, von der Komposition hin zur Improvisation, von der Tradition hin zur Moderne, vom Jazz hin zu anderen Stilen. Was er entstehen lässt, ist eine von einer spürbaren Lebendigkeit getragene und überaus melodiebetonte Klangsprache, die, obwohl komplexer Struktur, niemals ins Kopflastige und Sperrige hinein kippt

In Pablo Held fand Bastian Stein nun genau den richtigen Partner – führen doch beide musikalisch bevorzugt „die feine Klinge“. Pablo Held gilt als DER Rising Star der deutschen Jazzszene am Piano, seine letzte eigene Trio- CD erntete hymnische Kritiken –übrigens genauso wie die aktuelle CD dieses Bastian Stein Quartets DIEGESIS. Held spielte u.a. bereits mit Dave Liebman, Nils Wogram, Manfred Schoof, Henning Sieverts, Nicolas Simion und zur Zeit in der WDR Big Band, Von seinen zahlreichen Auszeichnungen seien erwähnt: Finalist der EBU European Jazz Competition beim North Sea Jazz Festival und Gewinner des WDR-Jazzpreises 2011 in der Kategorie „Improvisation“.

Auch Matthias Pichler (Ö) und Tobias Backhaus (D) als die beiden „Rhythmus-Säulen“ im Hintergrund haben sich sowohl mit eigenen Bands als auch durch Zusammenarbeit mit vielen bekannten Musikern profiliert. Eine Rezension der aktuellen CD des Bastian Stein Quartetts „DIEGESIS“ wurde betitelt: „Spielt nicht nur - sagt was!“


Bastian Stein: trumpet, flugelhorn
Pablo Held: piano
Matthias Pichler: bass
Tobias Backhaus drums

1. New West
2. In Honor of a Friend
3. Gladiolus Tristis
4. Sung Fang Ching
5. Chiva
6. Without Words
7. The Quest
8. Con Alma

"Hearing is Everything" Peter Watkins


Domi